V našem článku Jak naplánovat první živé vysílání, jsme vám ukázali cestu k úspěchu s živým vysíláním. Prvním úkolem v tomto článku je: Stanovte si své cíle a poselství.
Proč je to důležité? Živé vysílání je stále nové a vzrušující. Bylo by snadné jen kliknout na „Vysílat živě“ na Facebooku nebo Youtube a sledovat, co se stane. Ale živé vysílání není jen nejnovější digitální hračka. Když ho využijete efektivně, může se stát silným marketingovým nástrojem pro vaše podnikání.
Stanovte si své cíle
Doporučujeme vám si jako první krok stanovit cíle, protože když nebudete vědět, proč chcete vysílat živě, nebudete vědět co říct pro dosažení požadovaných výsledků a ani jak změřit váš výkon.
Zeptejte se sami sebe:
- Proč chci vysílat živě?
- Jaké informace můžu sdílet svému publiku?
- Čeho chci docílit tímto vysíláním?
- Jak bude vypadat úspěšné vysílání?
Vymyslete svou zprávu
Nedoporučujeme vám si naplánovat každou vteřinu vysílání, riskujete, že budete znít strojeně a neautenticky. Zato doporučujeme si zmapovat klíčové body a témata. Takto budete mít plán pro případ, že znervózníte a udržíte si hladký průběh vysílání.
Vytvořit si scénář je skvělý způsob, jak si zaznamenat a zorganizovat myšlenky. Jestli nechcete být formální, jednoduše si své myšlenky zapište, což vám pomůže si je setřídit a nastavit si své cíle.
Měřte svůj výkon
Co budete měřit záleží na vašich cílech. Facebook Live už má dost obsáhlou analytiku. Takže pokud budete vysílat na Facebooku, budete mít nástroj na měření vašeho výkonu.
Pokud však hledáte více rozsáhlou analýzu, než poskytuje Facebook, nebo jen detailnější analýzu na jiných platformách, doporučujeme vám Delmondo. Je to jeden z nejlepších dostupných softwarů na analýzu živého vysílání.
Když si stanovujete cíle, zvažte, čeho chcete dosáhnout.
- Chcete zvýšit dosah na své firemní stránky na Facebooku nebo svého webu?
- Snažíte se zvýšit počet shlédnutí vašeho každotýdenního vysílání?
- Chcete zvýšit počet komentářů a „To se mi líbí“ během živého vysílání?
Mějte na paměti, že pro úspěch živého vysílání je důležitá frekvence a důslednost. Je nepravděpodobné, že prodáte svůj produkt nebo službu jen s jedním živým vysíláním, tak si podle toho nastavte cíle. Stanovení neurčitého cíle jako je růst byznysu nebo vyšší prodej bude složité měřit a vůbec toho dosáhnout za jediné živé vysílání. Stanovení menších, specifických cílů pro každý livestream vám pomůže nejen dosáhnout svých cílů, ale pomůže vám se soustředit a pracovat v rámci většího cíle.
Jak vám agentura PR-DEL může pomoci
My vám nejen pomůžeme nastavit vhodné cíle a metriky dle vašich plánů, ale pomůžeme vám je i dosáhnout. Pomocí dynamického vysílání ve vysoké kvalitě pomáháme našim klientům dosáhnout více shlédnutí a zaujetí.