Osobní branding na sociálních médiích je nezbytný nejen pro obchodníky, o čemž jsme psali v našich předchozích příspěvcích s názvem Osobní branding – role sociální sítě v budování té vlastní a Sociální média a tvorba osobní značky. Nyní vám chceme ukázat některé užitečné nástroje sociálních médií, díky nimž bude vaše práce a budování vaší značky jednodušší, hezčí a efektivnější.
Rozdělili jsme je do několika kategorií:
Grafické a fotografické úpravy
GRAFICKÝ OBSAH JE SNADNO SDÍLENÝ
Grafika je důležitá součást vaší marketingové přítomnosti na sociálních médiích. Nemusíte být mistrem Photoshopu, abyste si vytvořili vlastní grafickou identitu. Nezapomeňte, že skvělý grafický obsah je snadno sdílený, což je velká šance, aby si vás všimli! Můžete si vytvořit vlastní grafiku s Canvou nebo Piktochart, které nabízejí různé funkce a mohou také hrát klíčovou roli v připravovaném grafickém obsahu pro vaše platformy na sociálních médiích nebo blozích.
Pro vaše infografiky, fanpage nebo blogy také budete potřebovat několik fotek pro komerční využití. Librestock je pro to ideální. Nabízí více než 60 tisíc fotografií povolených pro komerční využití (průběžně aktualizují nové fotografie).
Benchmarking a měření
Měření nebo optimalizace výsledků se může zdát obtížné. Známe několik nástrojů, které vám mohou pomoci. Jedním z nich je Sotrender, který vám pomůže analyzovat činnost na sociálních médiích a poskytuje nejen užitečná data a statistiky, ale také tipy a triky pro zlepšení výkonu. Pokud jde o benchmarking, můžete srovnávat své výsledky s konkurencí a sledovat vše, co dělají na sociálních médiích. Jako např. zde:
Zajímá vás, jak se vaši konkurenti propagují? Využijte BoxOfAds a můžete sledovat konkurenci v databázi digitálních reklam. Výhodné také může být využití služby MOAT – poskytuje vám příklady marketingových kampaní a reklam značek (bohužel jejich databáze není tak obrovská). A samozřejmě vám může pomoci i nástroj Facebooku, Audience Insights.
Monitorování
SOCIÁLNÍ ZMÍNKY BUDOU KLÍČOVÉ PRO VÁŠ OSOBNÍ BRAND, A PROTO BYSTE JE MĚLI SLEDOVAT CO NEJČASTĚJI
Vaše aktivity na sociálních médiích by měly být účinné a měli byste se ohlížet na dopad a vliv, který díky nim máte. Klout to všechno dělá a také vám pomůže najít nápady pro nějaký další skvělý obsah tím, že navrhne témata, která by mohla být ideální pro vaše publikum. Lukasz Zelazny zveřejnil skvělou případovou studii o Kloutu
Sociální zmínky budou klíčové pro váš osobní brand, a proto byste je měli sledovat co nejčastěji. Jak nepříjemné by bylo, kdyby se někdo zmínil o vás, vaší firmě nebo vaší pobočce a vy byste na to nereagovali včas? Sociální média nejsou zrovna známa kvůli svému „milosrdenství“, musíte reagovat právě tady a právě teď. Pokud ne, jste mimo hru a vaši konkurenti budou reagovat před vámi. To je důvod, proč byste měli vyzkoušet např. Brand24 nebo SentiOne pro sledování zmínek, ale i trendů pro váš segment.
Můžete také vyzkoušet BrandYourself jako zajímavý nástroj pro váš reputační marketing – online reputaci. Ukazuje vám, jak často, proč a kde jste vygooglováni – a v jakém kontextu! Můžete si také vytvořit vlastní vizitku. A je zde např. Muckrack, díky kterému máte možnost zjistit, kde jsou vaše články sdíleny.
Nástroje pro automatizaci
Pokud jste právě začali tvořit svou osobní značku na sociálních médiích, nejspíš ještě nemáte zájem o automatizaci vaší činnosti. Jakmile ale budete produkovat více obsahu, stanete se více viditelnými a aktivními, pak budou tyto nástroje skvělým způsobem jak ušetřit čas. Zkuste Zapier, IFTTT, Buffer nebo Hootsuite pro automatizaci procesů sociálních médií. Mohou být užitečné z hlediska distribuce obsahu – plánování a publikování příspěvků a článků.
Organizace
POKUD NECHCETE SVOU PRÁCI ORGANIZOVAT, ZTRATÍTE SE!
Pro některé lidi funguje Kalendář Google dokonale a stačí. Pokud však nepatříte mezi jeho obdivovatele, naštěstí existují další nástroje na tomto světě. Nástroje, které vám pomohou plánovat své aktivity, rozdělit je do projektů na denní nebo měsíční bázi a změní váš pracovní postup k lepšímu. Při organizaci úkolů a motivování k práci, doporučujeme Wunderlist nebo ToDoIst. Můžete je považovat za své osobní asistenty při tom, aby se věci udělaly. Je čas se zbavit lepících poznámek!
zdroj obrázku: churchm.ag
Inspirace
Osobní branding vyžaduje, abyste byli kreativní a produkovali spoustu kvalitního obsahu. Buzzsumo vám pomůže nalézt obsah a ukáže vám, jak často a jak ochotně byly některé články / příspěvky sdíleny. Answer The Public je bezplatný nástroj pro vyhledávání a návrhy nápadů pro klíčová slova a zobrazuje to, co se zadává do vyhledávacího dotazu pomocí vyhledávače Google.
Měli byste také sledovat trendy na sociálních médiích, abyste jednoduše viděli, co je právě in a co není. K tomu vám může pomoci Google Trends a Sotrender Trends. Je to skvělý zdroj tvůrčích poznatků založených na aktivitě mnoha značek ve Velké Británii.
Doufáme, že náš článek byl užitečný a pomůže vám při budování vaší osobní značky!